روانشناسی مثبت نگر

روان شناسی یادگیری،شیوه های مطالعه، مهندسی معکوس تست های کنکور

روانشناسی مثبت نگر

روان شناسی یادگیری،شیوه های مطالعه، مهندسی معکوس تست های کنکور

شش راهکار شکستن سکوت مردان

شش راهکار شکستن سکوت مردان

با ایماء و اشاره صحبت نکنید
وقتی از همسرتان می خواهید که کاری را انجام دهد، بهتر است بگویید: «می شه این کار رو انجام بدی؟» نه این که «می تونی این کار رو انجام بدی؟» بیشتر زنان در این مواقع از کلمه ی
«می تونی» استفاده می کنند، چرا که به نظر می رسد مؤدبانه تر است. ولی در این صورت، شما از همسرتان درباره ی توانایی او سئوال می کنید تا این که از او بخواهید کاری را انجام دهد. مردان ترجیح می دهند که درخواست شما مستقیم باشد. هر چند ممکن است که در ابتدا سخت باشد، ولی بهتر است درخواست های تان را مستقیماً به همسرتان بگویید. سعی کنید دقیقاً آن چه را که مدنظر دارید، به او بگویید و تنها به سرنخ ها و نشانه ها نپردازید. بیشتر مردان صحبت مستقیم را به ایماء و اشاره ترجیح می دهند.

به حاشیه نپردازید
مردان توجه چندانی به جزییات اطراف خود ندارند. برای آن ها مهم نیست که پرده های خانه فلانی چه رنگی بود یا بلوز پشمی فلان خانم دستباف بود یا نه! پس سعی کنید حد الامکان از پرداختن به جزییات، نزد همسرتان چشم پوشی کنید مگر این که او مرد نکته سنج و ظریفی باشد که این هم بسیار نادر است!

منظور همسرتان را به درستی درک کنید
وقتی از او می خواهید که نظرش را راجع به چیزی بگوید، مطمئن شوید که منظورش را فهمیده اید، در غیر این صورت دوباره بپرسید تا مطمئن شوید. مثلاً وقتی می خواهید لباسی را بخرید از او نظرخواهی کنید. شاید بگوید که چندان برایش مهم نیست و هر چه که شما بپسندید، او هم می پسندد. ا ما وقتی لباس را خریدید ممکن است رنگش را چندان جالب نداند. بنابراین قبل از خرید، بهتر است رنگ لباس را به او نشان دهید تا نظرش را دقیقاً بدانید، حتی اگر بگوید برایش فرقی ندارد.

او را به گوش نکردن حرف های تان متهم نکنید
این کار شما حس تحقیر و ناپختگی را در همسرتان ایجاد می کند و او شما را همانند کنترل کننده یی برای خود خواهد دید. مطالب و گفته های خود را کوتاه کنید و مطمئن باشید که او هم گوش می کند.

وقتی که به حرف های تان گوش می دهد، از او تشکر کنید
مردان به این نوع تأیید و تصدیق، از جانب شما نیاز دارند. آنان اغلب احساس می کنند، بر لبه ی پرتگاهی قرار دارند و نمی توانند نیازها و خواسته های همسرشان را کاملاً دریابند. به همسرتان کمک کنید تا اعتماد به نفس بیشتری را حس کند و این کار را با تقدیر و تشکر از تلاش هایش انجام دهید. این برخورد شما، اشتیاق او را جهت بهبود ارتباط با شما بیشتر خواهد کرد.

به دیگران بگویید که همسرتان شما را درک می کند
زمانی که با دوستان و نزدیکان هستید، به آنان بگویید که همسرتان چقدر شما را درک می کند. با این کار، او احساس می کند که یک مرد افسانه یی و اسطوره یی است و به زودی نیز شنونده ی خوبی برای شما خواهد بود.

منبع: 7 روز زندگی، شماره 106.
تهیه و تنظیم: داود هراتیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد